THE HUNDREDS

The Hundreds tar meg rett tilbake til de deiligste årene på 90-tallet. Jeg var purung, kun forelsket i gutter som skatet, og sjenert som få. Jeg flyttet fra mamma og pappa på Karmøy til Bergen, for å gå på videregående og bli dekoratør. Bare 16 og et halvt år gammel. Den nye kjæresten hadde skateboard, og speilreflekskamera. NM i skating fant sted i Teatergarasjen, i Bergen, og jeg fikk henge med, som blitsstativ. Christian Brox, Adil Dyani, Alex Kayambakis, de var de kuleste skaterne. Livet kunne ikke vært bedre. Jeg hadde überbaggy bukser, 2nd hand Adidasjakke, tight, kort t-shirt, de fineste hvite skateskoene i noe så sjeldent som jentestørrelse! -og jeg var skinnet. Nesten helt skinnet, bortsett fra en lang, tynn flette som hang ned i pannen. Det var starten på mitt liv.

The Hundreds er et streetwearmerke som har en kraftig 80/90´s flare. Dette sier de om seg selv:
The Hundreds apparel is inspired by LOS ANGELES LIFESTYLE / CALIFORNIA CULTURE and Southern California’s skateboarding, surf, punk, and hip-hop cultures. The design is reminiscent of 1980s surf-culture t-shirts, independent skateboard company apparel of the 1990s, and the advent of “streetwear” at the end of the millennium. 

Selvom det er 17 år siden jeg hang rundt på NM, så sitter følelsen av den tiden godt i meg fremdeles. Jeg digger THE HUNDREDS, akkurat passe old school. Dra innom URBAN på SUNDT og sjekk ut greiene!! SO COOL!

-jorunn maria

Legg igjen en kommentar

