ROMY SCHNEIDER

Skuespillerinne Romy Schneider. Eller Rosemarie Magdalena Albach som hun egentlig het. Jeg har vært fascinert av henne lenge. Uten at jeg har sett en eneste film hun har spilt i. Jeg hørte om henne første gang når jeg bodde i Tyskland. Hun ble født i Wien i 1938, og hadde sin første filmrolle allerede som 15-åring.  Vakker som få, død i alt for ung alder, inspirerende stil. Det er vel dette som gjør at jeg kan sitte i timesvis å google Romy, lese om henne, se på bilder, og videosnutter på Youtube. Har dere også personer dere er ekstra fascinerte av?

-jorunn maria

Legg igjen en kommentar

